Helpdesk_050_1Vanaf vandaag kunnen gezinnen ICT-hulp krijgen bij thuisonderwijs voor hun kinderen. Studenten van Noorderpoort bemensen de nieuwe Helpdesk050, speciaal opgezet vanwege de coronacrisis. Door deze crisis zijn gezinnen genoodzaakt om thuisonderwijs te organiseren. Sommige gezinnen, ouders en kinderen ervaren problemen met het gebruik van de laptop of iPad en kunnen daardoor niet goed de kinderen begeleiden in het thuisonderwijs. De hulplijn is er voor om deze gezinnen te ondersteunen. Het Groningse bedrijf Voys, leverancier van telefonie over internet, heeft de telefoonlijn gratis beschikbaar gesteld.

Ouders en kinderen die graag hulp willen bij hun vragen en problemen met pc, iPad of laptop kunnen bellen met de Helpdesk050 voor computerhulp. Studenten van de ict-opleidingen ICT-beheer niveau 4 en Medewerker Beheer ICT niveau 3 hebben het initiatief genomen om gezinnen te helpen met ict-problemen en zij bemensen de helpdesk. Naast de telefonische helpdesk is er ook een website met tekst en uitleg, helpdesk050.nl.

Carine Bloemhoff, wethouder Onderwijs, is enthousiast: ‘Wat vind ik dit een prachtig initiatief. Computerhulp voor gezinnen die er net even niet uitkomen. De studenten doen ervaring op en verdienen er studiepunten mee. En de gezinnen kunnen weer verder met thuisonderwijs voor de kinderen. We weten niet hoe lang thuisonderwijs nog nodig is, maar ik weet wel dat we hiermee zo veel mogelijk kinderen helpen goed onderwijs te volgen vanuit huis.’

Helpdesk050 is geopend van maandag tot en met vrijdag van 9:00 – 12:00 uur en van 13:00 – 16:00 uur. Bellen kan naar 050 – 2110 423, mailen naar info@nullhelpdesk050.nl. Mensen die een Stadjerspas hebben kunnen gratis bellen met de Bueno-app.

De Helpdesk050 is een initiatief van Omarm Groningen en Noorderpoort. Omarm Groningen koppelt initiatieven van ondernemers en organisaties aan de behoeften van mensen die leven in armoede. Omarm Groningen wil armoede bestrijden door samen te werken en te verbinden.

Gerelateerde berichten